fredag 26. november 2010

Fra min samling av antikt fattigmannssølv.

Fra min samling antikt fattigmannssølv.Såkalt "fattigmannssølv", er tynt glass som er foliert på samme måte som speil, slik at det blir blankt. Vær oppmerksom på at antikt fattigmannssølv er skjørt, så man må aldri la stearinlysene brenne ned, for da sprekker stakene, noe jeg selv har "brent meg på". På undersiden av pressglass skal det være en liten propp, der hvor man lukket glasset etter folieringen. proppen ramler ofte ut, og da må man ikke legge gjenstanden i vann, for da løses folieringen opp, og man sitter så  igjen med blankt glass. Dersom noen ønsker seg fattigmannssølv til jul, har jeg noe til overs i samlingen min.

1 kommentar:

Unknown sa...

Så vakkert!!♥
Fattigmannssølv er jo bare så nydelig ,))
Ønsker deg en fantastisk flott førjulstid♥
Klem fra meg,
Anki